همه ما در زندگیِ حرفه ای، به دنبال احترام هستیم. خیلیا دوست دارن در محل کارشون مورد احترام بقیه قرار گیرند، ولی ما خیلی وقتا در مورد روش به دست آوردن این احترام اشتباه می کنیم. در این مقاله شما با ۱۱ راهی که به شما کمک می کنه در محل کارتون صاحب احترام شید، آشنا میشید.

 

۱. اعتماد به نفس نشون بدین

۱۱ راه واسه اینکه در محل کار تحولتون بگیرن آموزشی

به همکاران تون نشون بدین که واسه رساندن شرکت به اهدافش مشتاقید و از اونا هم بخواهید اشتیاق شون رو نشون بدن. اجازه ندین شغل تون شما رو از پا در آورد و شخصیتِ فردی تون رو حفظ کنین. کارفرماهای شما باید از رفتارتون فهمیده باشن که شما به انتخاب خودتون واسه اونا کار می کنین. اجازه ندین ترسِ از دست دادنِ شغل، مانعِ پیشرفت تون شه.

۱۱ راه واسه اینکه در محل کار تحولتون بگیرن آموزشی

همیشه یک برنامه پشتیبان واسه زمانی که شاید کارتون رو از دست بدین، داشته باشین. اینکه همیشه گزینه هایی پیش روتون داشته باشین به شما اعتماد به نفس و انعطاف پذیری لازم واسه بلندپروازی رو می ده. درجه ای از عمل گرایی رو واسه خودتون مشخص کنین و بعد با توجه بهش، اهداف تون رو تنظیم کنین.

۲. سعی کنین هر وظیفه و مأموریتی که بر عهده تون گذاشته می شه، به موقع انجام بدین

با این کار هم به سرپرستان و هم به زیردستان تون نشون میدید که فردی مسئولیت پذیر هستین و به وعده هاتون عمل میکنین؛ این کار به بقیه نشون می ده که می تونن روی شما حساب باز کنن و این باعث می شه اونا به شما اعتماد کنن.

اگه فُرجه ای که واسه کاری به شما داده می شه، غیر منطقی و ناکافیه، راهی پیدا کنین که با رعایتِ ادب و احترام، این موضوع رو به آگاهی کسی که زمان بندیِ مورد نظر رو تعیین کرده، برسونین.

۳. متواضع باشین

۱۱ راه واسه اینکه در محل کار تحولتون بگیرن آموزشی

پذیرای عیب هاتون باشین، ولی زیاد بر اونا تمرکز نکنین. فروتنی باید در شما وجود داشته باشه، ولی حتما باید با اعتماد به نفس همراه باشه. مردم به رهبری که سست باشه و همیشه کوتاهیای اونا رو به رخ شون بکشه، احترام نمی ذارن.

انسانیت خود رو نشون بدین ولی تا حدی هم خودستایی و اعتماد به نفس رو در خود حفظ کنین.

۴. با بردباری با بقیه برخورد کنین

توجه داشته باشین که هر یک از کارمندان دارای درجه یادگیری مخصوص به خود هستن و طبق اون خودشون رو با مأموریتا و وظایف شغلی جدید موافق می کنن.پس، با هر قدمی که در کارشون به طرف جلو بر می دارن، اونا رو تشویق کنین. برخورد صبورانه با بقیه، نشون می ده که شما تواناییای همکاران تون رو باور دارین و معتقدید اونا می تونن علم و مهارت هاشون رو پیشرفت دهند. مردم به کسائی که رفتار خوبی دارن بیش تر احترام می ذارن و از اینکه سؤالات یا مشکلاتشان رو با این افراد در بین بذارن، نمی ترسند.

۵. به همکارا تون احترام بذارین، حتّی اگه با اونا مشکل دارین

گرچه، همیشه با همکاران تون توافق کامل ندارین، باید با هر کسی که در طول روز کاری با اون برخورد می کنین، با احترام و حرفه ای برخورد کنین. در دنیای حرفه ای، همه چیز به سرعت تغییر می کنه. کسی که امروز زیردست شماس، ممکنه فردا رئیس تون شه یا همکارتان ممکنه به شرکت دیگری بپیوندد و مشتریِ آینده شما باشه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ۱۰ یافته علمی که می گوید به چه دلیل بعضی وقتا بی دلیل احساس ناراحتی می کنین

۶. به شایعها دامن نزنید

۱۱ راه واسه اینکه در محل کار تحولتون بگیرن آموزشی

گرچه، شاید بعضی وقتا وسوسه شید که به شایعها گوش کنین و اونا رو واسه بقیه تعریف کنین. ولی این کار باعث می شه در نظر بقیه واسه حفظ اطلاعات پنهونی، غیر قابل اعتماد جلوه کنین. شایعه پراکنی باعث میشه بقیه فکر کنن شما از توضیحِ بد اقبالیای بقیه لذت ببرین که این راه خوبی واسه کسب احترام نیس.

۷. بقیه رو هم در جریان بذارین

در مورد تغییرات سازمانی و تأثیری که می تونن واسه همه داشته باشن با کارکنان تون صحبت کنین. کارمندان رو تشویق کنین تا سؤال کنن و بدونن که در شرکت چه میگذره؛ یک راه ساده واسه انجام این کار پخش یک خبرنامه ی داخلیه.

۸. کارکنان دوست دارن تشویق شن

۱۱ راه واسه اینکه در محل کار تحولتون بگیرن آموزشی

این کار اعتماد اونا به توانایی هاشون رو بالا می بره و به اونا انگیزه می ده تا بیشتر کار کنن و مسئولیتا و مهارتای جدیدی یاد بگیرن. اگه لازمه از کارکردِ کارمندتان انتقاد کنین اونو با تعریف از کاری که اون در انجامش موفقه، همراه کنین. اگه مشکلی پیش اومد، هیچوقت کسی رو در برابرِ بقیه به خاطر اون سرزنش نکنین. اگه درباره گروهی از کارمندان صحبت می کنین، مشکل رو توضیح بدین و توضیح بدین که چه کارایی واسه جلوگیری از تکرار اون در آینده لازمه، انجام شه.

۹. علم تون رو با همکاران تون به اشتراک بذارین

این عمل، نشون می ده که شما به تواناییای اونا واسه مقابله با موقعیّتای جدید ایمان دارین و اون قدر به اونا اعتماد دارین که این دانسته های مهم رو با اونا در بین می ذارین. وقتی به دنبال علم هستین باید اول، ارزش یادگیری گروهی رو درک کنین.

به اشتراک گذاریِ علم، کمک می کنه در محل کارتون اخلاق تیمی به وجود بیارین و بقیه رو هم در موفقیت هاتون شریک کنین. با این روش هر کدوم از کارمندان تون، همکارش رو هم در این راه با خود همراه می کنه و هر فردی نقش خود رو در موفقیّت شرکت ایفاء می کنه.

۱۰. منظم و با برنامه باشین

۱۱ راه واسه اینکه در محل کار تحولتون بگیرن آموزشی

محیط کاریِ فعال، نشون می ده که افراد سخت کوشی در راه رسیدن به این نظم سعی کردن، ولی محل کاریِ پریشون، نشون میده که شما اهمیّتی واسه تصویری که شرکت تو ذهن مردم باقی می ذاره، قائل نیستین. لباس پوشیدن شمام جلوه ای از ارزش و اهمیتیه که واسه تصویرِ حرفه ای تون، قائل هستین. هر روز که سرِکار می روید، طوری لباس بپوشید که انگار می خواید واسه خواسته افزایشِ حقوق حاضر شید.

۱۱. همیشه حرفه ای باشین، حتی در مهمانیای کاری

به عنوان آخرین نکته ، اگه به دنبال کسب احترام در محل کار هستین، در جشنای دسته جمعیِ شرکت، حرکت نا بجایی نکنین. حتی اگه مراسم خارج از چارچوب شرکت و غیررسمی برگزار شه، بازم، وقتی در مراسمی مربوط به کارتون شرکت دارین، رفتارهای غیراخلاقی و حرفای نامناسب وجهه ی حرفه ای تون رو از بین می برن.

زندگیِ شخصی تون به خودتون مربوطه ولی نباید با زیاده روی در یک مهمانی، اعتبارتان رو به خطر بندازین. اگه از یکی از همکاران تون در یک جشن کاری، رفتار نامعقولی سر زد، با احتیاط باشین و در روزهای بعد با یادآوری اون اونو خجالت زده نکنین.

منبع : entrepreneur.com

دسته‌ها: آموزشی