بیشتر اونایی که اضافه وزن دارن حتما یک بار به این موضوع فکر کردن که چه می شد اگه ظرف مدت یک ماه با کمترین سختی همه اضافه وزنشون رو از دست بدن. حتما شمام میدونید که اینجور اتفاقی اگه هم ممکن باشه واسه بدنمون بسیار ضرر داره. بیشتر این رژیما واسه سلامتی فرد مشکل ساز می شن، اما واقعا چاره ی کار چیه؟ اگه به دنبال لاغری اصولی هستین و می خواید با روشی سالم تر و راحت تر و بدون وسوسه ی خوردن خوراکیای مختلف وزن کم کنین، با ادامه این مطلب همراه شید. با عمل به نکات زیر می تونین با کمترین کاهش حجم عضلات و به روشی سالم تر یک رژیم لاغری سریع داشته باشین.

 

۱. هر روز از غذاهای جور واجور استفاده کنین و هر ماده غذایی رو فقط یک بار در روز بخورین

۲. کمه کم ۴ وعده در هفته حبوبات بخورین

رژیم لاغری سریع با ۹ روشی که کمک می کنه سریع و سالم وزن کم کنین  آموزشی

طبق مطالعه ای که در مجله اروپایی تغذیه به چاپ رسید، افرادی که رژیم کم کالری شامل حبوبات داشتن، بعد از ۴ هفته نسبت به افراد با کالری دریافتی مساوی ولی بدون مصرف حبوبات بیشتر وزن کم کردن. حبوبات یکی از منابع خوب فیبر و آنتی اکسیدان هستن و شاید در کاهش وزن تاثیردارن. چون محققان فهمیدن کسائی که بیشتر حبوبات مصرف می کنن، علائم کمتری از التهابات مربوط به چاقی از خود نشون میدن. پس اگه به دنبال یک رژیم لاغری سریع هستین، بیشتر لوبیا چیتی، عدس و بقیه حبوبات استفاده کنین.

۳. شبا ۸٫۵ ساعت بخوابید

رژیم لاغری سریع شما لازم نیس فقط از خوراکیا تشکیل شه! شاید بدونین که میزان خواب تون بر وزن تون اثر می ذاره، ولی شاید نمی دونین این اثر چقدر چشمگیره. طبق مطالعه انجام شده به وسیله سالنامه ی طب داخلی، ۲ هفته تغییر ساعت خواب باعث می شه اثرات اونو به شکل کاهش اندازه کمر و دور شکم یا افزایش اون مشاهده کنین. در مطالعه ای که در اون کالری رژیم غذایی زنان و مردها کنترل شد، افرادی که ۵٫۵ یا ۸٫۵ ساعت در روز خوابیدن، پس از گذشت ۱۴ روز نزدیک به ۳ کیلوگرم از وزن شون کم شد. اما کسائی که روزانه ۸٫۵ ساعت خوابیدن، تقریبا ۲ برابر گروه دیگر چربی از دست دادن.

۴. روزانه به ازای هر ۲۲ کیلوگرم وزن تون ۱ لیتر آب بخورین

افزایش مصرف آب واسه جلوگیری از پرخوری، کمک به گوارش و حفظ و بهبود سوخت و ساز بدن ضروریه. کایل براون مربی ساکن سن دیگو که واسه توانایی اش در کاهش وزن چهرهای مشهور پیش از عکسا و مراسما معروفه، می گه زمانی که صحبت از کاهش وزن باشه، آب به ابزاری عالی واسه کاهش وزن تبدیل می شه (بد نیس بدونین بحثایی درباره اینکه آب واقعا باعث کاهش وزن می شه یا نه هست).

آب بهترین دوست تون در راه جنگ با نفخ شکمه، چون زمانی که سلولای بدن تون دچار کم آبی می شن، واسه تأمین آب به سراغ مایعات موجود در بدن تون می رن و نتیجه اون بروز نفخه. براون پیشنهاد می کنه هر فرد به ازای هر ۲۲ کیلوگرم وزنش روزانه ۱ لیتر آب مصرف کنه. مثلا فردی ۸۰ کیلوگرمی باید روزانه ۳٫۵ لیتر آب بخوره. آب رو باید به طور پیوسته در روز استفاده کنین. از نوشیدن آب زیاد در یک لحظه پرهیز کنین تا تعادل مایعات بدن تون به هم نریزد.

۵. مصرف نمک و غذاهای فرآوری شده رو متوقف کنین

رژیم لاغری سریع با ۹ روشی که کمک می کنه سریع و سالم وزن کم کنین  آموزشی

براون می گه: یک راه دیگر واسه آزادی از آب اضافی در بدن، کنترل سطح پتاسیم و سدیم در بدنه. اون به این منظور پیشنهاد می کنه، افراد مصرف غذاهای فرآوری شده رو که معمولا پر از سدیم هستن کم کنن و نمک رو تا حدامکان از بشقاب هاشون حذف کنن (باور کنین خطراتی که در اثر مصرف نمک بدن تون رو تهدید می کنه جدی هستن!). با کم شدن مصرف نمک و افزایش مصرف غذاهای پر از پتاسیم مثل ماهی سالمون، لوزی ماهی و اسفناج می تونین در عرض یک هفته به کاهش وزن و جلوگیری از نفخ کمک کنین. بد نیس بدونین گرفتگی عضلات، تپش قلب و خستگی تنها تعدادی از مشکلات کمبود پتاسیم هستن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ریچارد برانسون و درس هایی از زندگی اون که هر کارآفرینی باید بدونه 

۶. روزانه ۲۰ دقیقه تمرینات پرشدت اینتروال (متناوب) انجام بدین

تمرینات پرشدت اینتروال بهترین نوع تمریناتی هستن که می تونین اونا رو در رژیم لاغری سریع خود بذارین. تمرینات اینتروال تمریناتی هستن که در اون شدت تمرینات به طور متناوب کم و زیاد می شه. تیلور گاینر از بنیان گذاران روش LIT در لس آنجلس می گه تمرینات اینتروال ۴۸ ساعت پس از انجام بیشتر از هر تمرینی (حتی تمرینات هوازی با حالت ثابت) به کالری سوزی کمک می کنه. براون می گه تمرینات اینتروال در درازمدت به عضله سازی کمک می کنن که این در کاهش وزن بسیار مهمه. طبق تحقیقات دانشگاه ویسکانسین بهترین حالت انجام تمرینات اینتروال انجام تمریناتی مثل بورپی، اسکات، لانگ و شنای سوئدیه. باید اونا رو با شدت بالا به مدت ۲۰ ثانیه انجام بدین، بعد ۱۰ ثانیه استراحت کنین و تا ۴ دقیقه این روند رو تکرار کنین. بعد ۱ دقیقه استراحت کنین و به سراغ حرکت بعدی برید و در جمع ۴ دور حرکات رو انجام بدین.

۷. از مصرف پاستا، شیرینیا و آب نبات پرهیز کنین

یکی از مواردی که در رژیم لاغری سریع باید به یاد داشته باشین، کاهش مصرف کربوهیدراتای ساده و تصفیه شده. پاستا، شیرینی، کلوچه و آب نبات نمونه هایی از غذاهایی هستن که باید مصرف شون رو متوقف کنین (اگه بدونین رژیم لاغری با حذف شیرینی چه تاثیری بر سلامت بدن و تناسب اندام داره، همین امروز مصرف اون خوراکیا رو متوقف می کنین). گاینر می گه مصرف قند و شکر در درازمدت از کاهش وزن جلوگیری می کنه و در کوتاه مدت موجب احتباس آب می شه. اون می گه وقتی که مصرف قندهای ساده رو متوقف کنین، ظرف مدت یک یا دو هفته از روند کاهش وزن تون متعجب میشید.

۸. هر چند ساعت از پروتئینا، چربیای سالم و کربوهیدرات کامل استفاده کنین

بهتره هر چند ساعت از وعدها و بین وعدهای متوازنی که شامل هر ۳ نوع بزرگ مغذیا هستن، استفاده کنین. بتاینه می گه مصرف این غذاها کلید تأمین انرژی بدن واسه فعالیتای روزمره، جلوگیری از پرخوری و نگه داشتن سوخت وسازتان در نقطه اوجشه. مثلا نون سبوس دار، تخم مرغ و آووکادو یکی از نمونه های صبحانه عالیه. مصرف سیب با پنیر رشته ایمیان وعده ای خوبه. سالاد مرغ و اسفناج همراه با روغن زیتون هم می تونه یکی از غذاهای سالم و عالی واسه ناهار باشه.

۹. هر روز یک مشت آجیل بخورین

رژیم لاغری سریع با ۹ روشی که کمک می کنه سریع و سالم وزن کم کنین  آموزشی

یکی دیگر از مواردی که می تونین در رژیم لاغری سریع خود از اون استفاده کنین، آجیله. (محققان تحقیقات مختلفی انجام دادن تا فهمیده باشن آجیل بوداده سالم تره یا آجیل نپخته؟)

در مطالعه ای که دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا انجام داد، کسائی که روزانه یک مشت بادام مصرف کرده بودن، در یک دوره ۶ هفته ای نسبت به کسائی که رژیم غذایی با کالری مساوی ولی بدون آجیلا مصرف کردن، میزان آب شدن چربیای شکم شون بیشتر بود. درحالی که این مطالعه روی بادام انجام شد، بقیه مغزها مثل گردو و پسته هم به لطف محتوای چربی و پروتئین سالم خود می تونن به بهتر شدن سلامتی و کاهش وزن کمک کنن.



 


دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید