سیاه، زیره، سیر و …).

  • شام: مرغ کاری، برنج قهوه ای و عدس.
  • مغزها رو هم به عنوانمیان وعده استفاده کنین. پیشنهاد می شه که سالادها رو با روغن زیتون بخورین. واسه تهیه ی سس بالزامیک ساده می تونین از سه واحد روغن زیتون و یک واحد سرکه ی بالزامیک، کمی خردل دیژون، نمک و فلفل استفاده کنین.

    حرف آخر

    رژیم MIND واسه جلوگیری از نابودی عقل و کنه کردن روند از بین رفتن کارکرد مغز که با افزایش سن واسه خیلی از افراد اتفاق میفته، طراحی شده. در این رژیم به افراد پیشنهاد می شه که مواد غذایی مثل سبزیجات، توتا، مغزها، دانه های کامل، روغن زیتون، ماهی، لوبیاها و مرغ رو بیشتر مصرف کنن.

    این غذاها شامل مواد مغذی زیادی هستن که در بهبود سلامت مغز مؤثره. رژیم MIND با کم شدن استرس اکسیداتیو، نا آرومی و جلوگیری از تشکیل پلاک بتا آمیلوئید اثر خود رو اعمال می کنه.

    تحقیقات نشون دادن که پیروی از رژیم MIND می تونه در کاهش خطر دچار شدن به مریضی فراموشی نقش داشته باشه، روند از بین رفتن کارکرد مغز رو کم می کنه. البته واسه درک بهتر اثرات این رژیم باید تحقیقات و بررسیای بیشتری انجام شه.

    از آنجایی که رژیم MIND ترکیبی از دو دستور غذایی مدیترانه ای و DASHه، پس میشه توقع داشت که تحقیقات آینده، فواید بیشتر این دو رژیم رو هم به اثبات برسونه. اما اگه به دنبال رژیمی هستین که به طور ویژه واسه حفظ سلامت مغز طراحی شده باشه، می تونین از رژیم MIND پیروی کنین تا بتونین در آینده با سلامت کامل زندگی کنین.

    این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   رژیم کتوژنیک چیه و واسه لاغری و سلامتی موثره؟ - قسمت 2