ی برن تا تغییرات مهمی در دیدگاه به وجود بیارن.

۱. از نقاط قوت تون به روش جدیدی استفاده کنین

محققان از افراد مورد آزمایش پنج مورد از مهم ترین نقاط قوت شون رو پرسیدند (مثلا بخشندگی و خلاقیت و چیزای دیگه ای به جز اینا)، بعد از اونا خواستن که به مدت یک هفته از یکی از این نقاط قوت به روش متفاوت و جدیدی استفاده کنن. نتیجه این بود که به مدت شش ماه خوشحالی این افراد به شکل قابل توجه ای زیاد شد.

روش های علاج بدبینی؛ چه جوری عینک بدبینی خود رو برداریم "- قسمت 2 آرایش ، زیبایی و مدل لباس

۲. اتفاقات خوب رو بنویسین

از گروهی از بزرگسالان خواسته شد که هر روز سه مورد از اتفاقات خوبی که واسه شون افتاده و دلیل اونا رو بنویسن. و با اینکه این آزمایش یک هفته بیشتر طول نکشید، این افراد تا شش ماه بعد حس بهتر و احساس خوشحالی بیشتری در خودشون رو گزارش کردن.

۳. کمی قدرشناسی کنین

به این افراد یک هفته فرصت داده شد تا یک نامه ی تشکر آمیز بنویسن و به دست کسی برسانند که محبت زیادی در حق اونا کرده، ولی هیچ وقت خوب از اون تشکر نکرده ان. دووم افزایش خوشحالی حاصل از این آزمایش حدود یک ماه بود.

منبع : Prevention

 


این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   رژیم لاغری هندی چه جوری به لاغری و سلامت شما کمک می کنه؟ - قسمت 2